keskiviikko 17. huhtikuuta 2013

254# Nihon, 9

Täksi päiväksi oli luvattu vielä aurinkoa joten lähdettiin lyhythihaisilla matkaan. Ja hyvin tarkenikin, päivästä tuli varsin kuuma. Käytiin syömässä aamiainen Uenon asemalla, ei se hääppöinen ollut. Kahvia, paistettua paahtoleipää ja jäätelöä. Japsit eivät petä koskaan, aina on jotain omituista ruoassa.

Käveltiin vähän puistossa ja jatkettiin sitten radanvarsialustaa pitkin Okachimachin asemalle. Matkalla oli helkkaristi sellaisia pystybaareja, josta olisi saanut ruokaa jos olisi osannut tilata.

Mentiin JR Linellä Shimbashin asemalle, ja vaihdettiin siellä sellaiselle Monorailille, jolla suunnattiin Odaiban saarelle. Monorail luikerteli pilvenpiirtäjien välistä, meni sitten Rainbow-siltaa pitkin sellaiselle tekosaarelle. Todella futuristinen näkymä.

Päästiin lounaspaikkaan heti ykkösyrittämällä - ennätyksellistä. Se oli tavallaan buffet, mutta rasti seinään, myyjä osasi englantia, ja syöminen ei tuottanut hankaluuksia. Siinä paikassa meni varmaan tunti, ihmisiäkään ei ollut juurikaan.

Sen jälkeen käveltiin rannalla. Oli kuuma ja sai taas naamansa poltettua. Näimme mm. Vapauden patsaan - täällä? Hiukan siinä tuli päivää vietettyä ja kierrettyä, ennen kuin palasimme hotelliin lepohetkeä viettämään.

Joimme hiukan Sparxia ennen kuin lähdimme nousuhumalan turvin Ginzaan. Ruokapaikan kanssa oli vähän arpomista, tilasimme sitten sokkona jotain - joka myöhemmin paljastui maksaksi. Sisäelimistä mulle tulee aina oksennustauti, joten ei kiva homma.

Käveltiin Ginzan alueella, ja kun ei muuta keksitty niin käytiin tempasemassa Kirin Cityssä kännit. Kokeilimme tilata sakeakin, mutta sitä ei ollut, vaan jouduimme tyytymään Shochuuhun. Jösses että se sai tossut sekaisin - otimme junan äkkiä takaisin hotellille jossa kiskoimme vielä muutaman Sparxin - ja sen kyllä huomasi.