tiistai 15. tammikuuta 2013

231# Kyselyssä

Nollikselta putkahti tämmöistä.. galluppia. Pakkohan siihen on vastailla.

1. Mistä haaveilet tällä hetkellä?- Aika perinteisesti mennään, mutta en vastustaisi 7-oikein tulosta lotossa. Tai jos saisi sellaisen perheen, ettei tarvitsisi kuolla ypösen yksin - sen toiveen kanssa pitäisi kyllä olla varovainen, ettei joutuisi ojasta allikkoon. Tai... ehkä mä toivoisin utopiaa. Sellaista yhteiskuntaa, jossa ei vahingoitettaisi toista ihmistä tai omaisuutta ja jossa kaikilla olisi niin hyvä olla ettei sellaiseen olisi tarvetta. Yhteiskuntaa jossa voisi iltasellakin matkustaa metrolla ilman pelkoa siitä että joku hullu hyökkii kohta kimppuun tai pamauttaa metsästyskiväärillään talon katolta...  Missä ei tarvitsisi lukea lehdistä umayyojen rasismilätinää tai maksella veroja ja pohtia palkanalennuksia... tai miten olis ilmastonmuutos Suomeen? Sellainen, että lämpötila ei laskisi koskaan alle 20 plusasteen.

Mä muistan kun joskus yläasteella kysyttiin suurinta haavetta. Meidän luokalla oli eräs jannu, jonka hartain toive oli että keskiarvo nousisi kutoseen :D Kaikista maailman haaveista! Voiko vaatimattomampaa kaveria ollakaan.

2. Millainen oli vuosi 2012?- Mitäänsanomaton, turhanpäivänen. Ei hyvä eikä huono.

3. Oletko aamu- vai iltaihminen?- Ehdottomasti ilta. Vaikka olisin miten väsynyt, niin ei mitään mahkuja mennä nukkumaan kuin puolen yön jälkeen vasta. Aamulla sitten kyllä nukuttaisi.

4. Minne haluaisit matkustaa nyt?- Jonnekin lämpimään, tropiikkiin, päiväntasaajalle, Balille. Mutta jos nyt ei olisi nyt, vaan kesä, niin mua kyllä kiinnostaisi ne siperian kaupungit. Yakutsk, Novosibirsk, Habarovsk, mitä näitä nyt on. Sillä junalla kun kiertelisi.

5. Minkä asian tekisit toisin menneisyydessäsi jos voisit?- Monesti olen kavereilleni sanonut, että mua harmittaa kun lukiota käydessäni en jaksanut panostaa koulunkäyntiin ollenkaan. En vaikka äitee sanoi, että lue nyt läksysi, se kannattaa myöhemmin. En lukenut. Toisaalta, kaveri kyllä sanoi, että vaikka läksyt olisi luettu, niin paperit eivät olisi olleet paljoakaan paremmat, eikä niillä olisi mihinkään kouluun päässyt, saati että elämä olisi muuttunut joksikin toiseksi.

6. Lempiruoka ja kuka sen valmistaa?- Mikä tahansa Pp:n valmistama ruoka (pl. sienipiirakka). Luoja miten se nainen osaa tehdä hyvää ruokaa. En edes tiennyt että niin hyvää sapuskaa on mahdollista valmistaa :D

7. Miten haluaisit viettää eläkepäivät?- Terveenä, nuoresta pitäen, yltäkylläisyydessä ja jossain lämpimässä maassa, ystävien kesken.

8. Elämäsi eläin?- Mulla ei ole koskaan ollut mitään lemmikkieläintä. Joskus oli sellainen kuin hoitokoira, joka oli joskus päiväkausiakin hoidossa. Kai mun täytyy se valita, vaikka olikin vähän rasittava tapaus. Muistan kuitenkin harmituksen kun se piti jonkun sairauden takia lopettaa.

9. Sielunmaisemasi?- Mä en ole varma, ymmärränkö kysymystä. Mutta sanotaan, että joku suurkaupunki, pilvenpiirtäjäviidakkoineen. Kaupungin valot, kattoterassilta katsottuna, kuumana kesäisenä yönä, liikenteen ja tööttäilyjen täyttäessä äänimaailman.

10. Tärkein esine kotonasi?- Tietokone? Toisaalta valokin on kiva. Ja lämpöpatteri. Jääkaappi, sänky?

11. Syötkö elääksesi vai elätkö syödäksesi?- Syön elääkseni.

4 kommenttia:

  1. Kiitos ! :)
    Vaikka on mun pakko vähän protestoida (kun säkin aina mun juttuja ;)). Tota 2. kohtaa siis.
    Sä vähättelet tai sitten olet kranttu. Sulla on ollu loistovuosi: sä olet matkustellut mun mittapuun mukaan paljon ja käynyt ihanissa paikoissa saaden hauskoja kokemuksia. Joten saat vielä tilaisuuden editoida sitä. Mun luvalla. :)

    VastaaPoista
  2. Kai Pp tietää, että arvostat hänen keittotaitoaan noin paljon? Jos ei, niin muista kertoa. :)

    Toi tärkein esine on kyllä hankala kun se on niin paljon kiinni siitä, mitä juuri siinä kohdassa tarvitsee. ;)

    VastaaPoista
  3. Nollis: Vuosi 2012 ei poikkea mitenkään vuodesta 2011. Mitään sellaista ei jäänyt vuodesta mieleen, minkä muistaisin vaikkapa 30 vuoden kuluttua. Onko se silloin onnistunut vuosi? Eihän se vuosi kurjuutta sisältänyt, au contraire, mutta mä olen sen verran optimisti, että oletan, että jokaisena vuotena on minulle jotain kivaa tarjottavaa :)

    -S-: Joo, kyllä mä pyrin säännöllisesti kehumaan Pp:n ruoanlaittokykyjä. Aina se jaksaa muistuttaa, että epäilee että mä hengaan sen kanssa vaan siksi kun se tekee niin hyvää ruokaa :D Mutta on hänessä paljon muutakin hyvää.

    VastaaPoista
  4. Mua alkoi ylettömästi naurattaa toi sun luokkakaverin suurin haave :D Ei hitto.

    VastaaPoista