tiistai 19. maaliskuuta 2013

243# Hajussa

Mä käyn yhellä Työväenopiston (kalskahtaa vähän kommumeiningiltä, mutta välillä pitää porvarinkin löystää  pipoa) kurssilla. Se on ihan hyödyllinen, siellä on mukava käydä. Itse asiassa mä olen jo jatkokurssilla.

Oon ennenkin käynyt vastaavilla opinahjoilla. Hassua huomata, mutta siellä tosiaan on kaikenlaisista yhteiskuntaluokista väkeä. Ikä- ja sukupuolijakauma on myös ollut varsin tasainen. Ja sitten on näitä stereotypioita; joka kurssilla on aina samat edustajansa. On homoa ja on kiukkusta mummoa, ja on kaikkitietävää ja on idioottia ja on koko-ajan-äänessä olevaa tyyppiä. Ja luokan pelle.

Ja sitten on rankkitynnyri.

Tälle nykyiselle kurssille on pesiytynyt ihan oikea pesunkestävä (sic!) puliukko. Mä en tiedä mitä se siellä tekee; välillä se saattaa olla viisikin kertaa peräkkäin pois, mutta sitten taas ilmaantuu. Se haisee, remuaa ja mylvii. Kyselee koko ajan jotain toisilta ja häiritsee muiden keskittymistä. Mitä hän itse luulee sieltä hyötyvänsä, en tosiaankaan tiedä. Tyhmä se on kuin saapas, ei kuuntele mitään ohjeistusta, opetusta, tehtävänantoa tms. Vanha se on, mutta mistäs tuollaisten todellisia ikiä tietää. Sen jutuista päätellen se on varmasti matkustellut elämässään paljon; voisin epäillä jopa merimieheksi, jolle sitten jäänyt putki päälle.

Toivon joka kerta, että kunpa se äijä ei tulisi paikalle, koska se mies osaa tosiaan haista paskalle ja paljon. Ei edes semmoiselle pyllypaskalle, vaan jollekin vielä kauheammalle. Sellaiselle pesemättömälle. Se ei ole varmastikaan käynyt vuosiin pesulla. Ennen joulua hän kerran pahoitteli kun joutui poistumaan kesken oppitunnin - hänelle oli tulossa pesukone kotiin. Opettajakin totesi "mutta sehän on hienoa" - en tiedä olinko kuulevinani helpotuksen vai sarkasmin sävyn hänen äänessään. Mutta valitettavasti pesukone on jäänyt koristeeksi tai vähintäänkin käyttämättömäksi.

Eilen hän taas ilmaantui tunnille. Oli riehakas, jätkitteli miehiä ja tiedusteli naisten kuulumisia epäsuomalaiseen tapaan. Ja jessus sitä hajua. Sama haju kuin ennen, mutta potenssiin tuhat. Se äijä istuu edessäni, ja se pyörii paikallaan. Yritin istua niin kauaksi nojattuna kuin mahdollista mutta se haju! En tiedä miten sen vieruskaverit pystyvät siinä lemussa olemaan, mutta mun vieressä ollut mies totesi "voi vittu toi äijä haisee" :D Sen vaatteet, silmälasit, naama ja tukka oli yltä päältä paskassa ja oksennuksessa. Edes Hakaniemen deekut eivät ole noin likaisia. Ja sen paskan, oksennuksen ja ulon haju oli kruunattu aivan kuin miehen päälle olisi kaadettu tynnyrillinen hikeä.

Mua oksetti koko illan ja yön, ja olin haistavinani sen miehen vielä aamullakin. Pienessä tilassa puolitoista tuntia sen kanssa aiheuttaa vähintäänkin lievät traumat.

Mitä tuolle voi tehdä? Lisäksi tuntui että se äijä oli kännissä siellä. Ei kai siellä sinänsä mitään nollatoleranssia ole, mutta pitäisi sitä huutelua ja hilluntaa vähän suitsia ja ennen kaikkea, miten sellaiselle voisi hienovaraisesti vihjata, että jonninlainen hygieniataso kuuluu ihmisellä olla siinä vaiheessa kun hän julkiselle paikalle lajikumppaniensa sekaan onkalostaan möyrii esiin. Ja kuin saoksena pohjalla, opettaja kysyi mahdollisia halukkaita jotka syksyllä tulisivat jatkokurssille, tämä ukkeli oli suuna päänä ensimmäisten ilmottautujien joukossa.

Mä olen pultsarirasisti, mä inhoan niitä. Mä en tajua mitä annettavaa niillä on yhteiskunnalle, mikä sellaisen tarkoitus on? Muuta kuin toisten ihmisten vaivana oleminen. Jos on kyllästynyt olemaan oravanpyörässä ja uskottelee itselleen olevansa kuul-boheemi, niin miksi helvetissä ei voi käydä edes suihkussa ja pestä vaatteitaan tai sitten dokaisi itsensä hengiltä jossain hyvin kaukana ihmisistä. Jos pultsarina on niin hienoa niin miksi täytyy kuitenkin tulla saboitoimaan muiden elämiä jotka haluavat vaalia toisenlaisia elintapoja ja nauttia hajuttomista oppikursseista.

5 kommenttia:

  1. Jospa se oli vain astianpesukone, minkä se ukko sai..

    VastaaPoista
  2. Yäk !! Tulee mieleeni yksi vanha mummeli, joka asui varmaan sadan kissan ja koiran kanssa pienessä mökissään ja välillä tuli eläintenruokaostoksille kauppaan jossa olin töissä. Sen mummon käynnin jälkeen koko kauppa haisi kissankuselle ja vaikka mille ja piti tuulettaa tuntikausia. Asiakkaat valitti että eikö mummolle voisi antaa porttikieltoa, mutta eihän nyt maksavalle hyvinkäyttäytyvälle voi antaa!? Mietittiin miten sille voisi vihjaista hajusta, mutta mahdoton tehtävä. Kuten teilläkin näköjään!

    VastaaPoista
  3. Hyi... *puistatus*
    Mä siedän erittäin huonosti tuollaisia lialta ja hieltä haisevia pultsareita. Mä voin siivota koiran ripulipaskat ja oksennukset tosta vaan tai paikata erinäisiä haavoja, mutta tollaset ihmiset saa mun muutenkin herkän oksennusrefleksini toimimaan.
    Toisin sanoen, en pystyisi olemaan samassa tilassa.

    Taannoin olin paikallisessa halpahallissa ja siellä viereeni pelmahti lialta, röökiltä ja ties miltä haiseva ukko, jonka naamasta näki, että ei ole pesusoikkoon kajonnut viimeiseen vuoteen varmaan. Hampaat olivat nippu mustia nysiä suussa ja oli näin > < lähellä ettei multa lentäny laatta.
    Sillä oli ihan siistin ja puhtaan näköinen muija ja tytär matkassa... Luulisi, että muija edes saisi äijän pesulle?

    VastaaPoista
  4. Astianpesukone? Uh... en halua edes tietää millaisessa kunnossa sen äijän kämppä on. Veikkaan ettei ukon päällimmäisenä ajatuksena ole astioidenpesuu.

    Duunissa oon kans pari kertaa törmännyt näihin kissankusitapauksiin. Se on hyvä kun ne pyytää istumaan, ja sitten aattelee miten se penkkikin on varmaan kusinen niin "ei, seison mieluummin, mä voin vähän jalotella..."

    VastaaPoista
  5. Jep, pultsarit löyhkää :/ Kioskille ne aina tuli lämmittelemään....YÄÄÄÄH, pakko oli vetää ovi auki, oli pakkaslukemat mitkä vain.

    VastaaPoista