lauantai 21. marraskuuta 2015

420# Tenerife, 2

9.11.2015, Monday, +29, Partly cloudy, Puerto de la Cruz, Spain

Heräsimme vähän ennen kahdeksaa. Mentiin testaamaan aamiaissalin antimet. Se olikin melko lailla perusaamiainen kahviautomaatteineen. Ensimmäiset kupilliset olivat jotain aivan muuta kuin mitä olisi halunnut. Pekonia ei uskallettu vatsataudin pelossa ottaa, munista puhumattakaan. Muutama muukin suomalainen siellä oli samaan aikaan aamistamassa.

Aamupala.

Palasimme huoneeseen funtsimaan, mitä tehtäisiin. Testasin suihkun; haisi voimakkaasti homeelle ja jotenkin se ällötti muutenkin.

Käytiin tekemässä pieni kävelylenkki. Oli aivan tyyntä, mutta rantaan iski silti melkoiset aallot. Ilma tuntui lämpimälle heti aamusta, ja edellisen päivän pilviverho ei ollut niin tällä kertaa niin paksu.

Palattiin hotellille yhdeksitoista tapaamaan opasta. Ostimme häneltä kalliit liput Loro Parque-eläinpuistoon. Ne maksoivat yhteensä 68€, mutta ilmeisesti niistä sai jonkinlaisen alennuksen. Silti vähän pöyristyttävä hinta eläintarhasta. Mutta kuten todettua, jos haluaa mennä halpaan maahan niin kannattaa mennä Suomeen.

Käytiin vaihtamassa huoneessa uimakamppeet ja suunnistimme Lago Martianezin merivesialtaille. Sinne ei hotelliltamme ollut kuin ehkä muutaman sadan metrin matka. Liput ostettiin kävelykadulla olevalta tiskiltä, maksoi 5,50€ / aikuinen.

Hotellilta ei ollut pitkä matka kadun päässä olevalle merivesialtaalle.

Lämmintä piisoi.

Se oli ihan yes. Koska ilma oli aurinkoinen ja melkeinpä kuuma, niin ihmisiä oli melkoisesti, mutta ei kaupustelijoita eikä hieroskelijoita ja todennäköisesti varkaitakin oli vähemmän. Alue myös vaikutti siistiltä ja henkilökuntaa olikin paljon paikkoja kunnostamassa.

Menimme heti uimaan. Isoin altaista oli valtavan kokoinen, pari pienempää lapsille. Keskellä oli massiivinen suihkulähde, joka ei kuitenkaan ollut aivan koko aikaa päällä - ilmeisesti vesi olisi noussut yli äyräiden. Ehkäpä vesi altaassa vaihtui juurikin tätä kautta, ainakin osittain. Meillä oli mukana vesimittari, veden lämpötilaksi saatiin 24 astetta. Sellaisessa minäkin voin nipin napin uida.

Lago Martianezin uimala.
Altaassa oli tilaa polskia.

Otimme hieman aurinkoa. Toki aurinko seilasi tähän aikaan vuodesta jossain hyvin kaukana eteläisellä pallonpuoliskolla, mutta tuntui siinä silti olevan jonkinlaista tehoa, ainakin Suomen leveyspiiriin verrattuna. Alueella oli muutamia ravintoloita sekä yksittäisiä kioskeja, jossa eräässä poikkesimme hörppimässä juomat ja seurasimme alueella hortoilevia puluja. Kävimme ottamassa vielä toisen uintikierroksen, testasimme alueen suihkun ja kävimme sitten vaihtamassa kledjut ja lähdimme kaupoille.

Mukaan tarttui kuohuviiniputeli ja hieman sipsejä, joita nautimme hotellin parvekkeella. Oli sen verran hyvää että piti palata kauppaan hakemaan vielä toinen pullo. Ilma tuntui vielä lämpimälle, ja tuntui absurdilta ajatella Suomessa auringon jo laskeneen ja ihmisten aloittelevan maanantai-illan viettoa.

Kuohari.

Kanuuna.
Iltarusko.

Odottelimme illallisaikaa ja sen koittaessa lähdimme kylille. Valitsimme sitten Compostelana-ravintolan - myöhemmin samalla logolla varustettuja markiiseja tuli vastaan muitakin. Ravintola oli täynnä ja vain yksi pöytä vapaana, joten oletimme tulleen hyväänkin paikkaan, etenkin kun juomatilaus tuli varsin nopeasti.

Ruuissa sitten kestikin. Pp tilasi lihan, mä kalan. Oletin, että kun saarilla oltiin niin kala voisi olla hyväkin valinta. Maku jäi arvoitukseksi, sillä kala ja koko annos oli poltettu siihen malliin, että ei voinut oikein päätellä mitä kulloinkin hampaiden välissä pyöri. Piti olla erikseen ryppyperunoita, paikallinen erikoisuus; sekin piti pyytää erikseen kun oli kai unohtunut. Pp:n pihvikään ei kuulemma vakuuttanut. Mä en yleensä kehtaa valittaa mistään, mutta nyt tuntui siltä ettei olisi mitään mieltä valehdella tarjoilijan kyselyyn ruuan maistuvuudesta, täyttä paskaahan se oli. Siihen tuli sitten joku toinenkin tyyppi - en tiedä oliko se kokki vai mikä - kertomaan, että "kalasta vain nyt tulee grillissä tuollaista". Olisi se mojitot voinut kuulemma tarjota, joita emme tietenkään ottaneet - niihin nyt olisi varmaan kustu. Alennusta laskuun ei saatu yhtään, päinvastoin jäi vaihtorahatkin saamatta. Ravintolalle 0/5.

Ikävä juttu, kun pilasi muuten niin onnistuneen päivän.

1. Vastaukset
    1. En tosiaan nyt muista mitä kanuunalla tässä haettiin :D

2. Alkoipa häiritsemään mieltä tuo kanuuna :S

2. Ei niissä munissa ja pekonissa mitään ole.
    Ite söin Turkissa ranskalaiset majoneesin kanssa, mut en oo reissuillani vatsatautia saanutkaan. Madeiralla oli kyllä ummetus ja sen jälkeen on ummetuslääkkeet kulkeneet reissuissa mukana.

1. Onhan joillakin näitä rautavatsoja, mutta jos mulla joku paikka kropassa prakaa niin se on juurikin tuo massu. Joten en ota turhia riskejä. Pekkis veteli kerran munat naamariin turkissa ja sen jälkeen en muista lentikö paska vai oksennus siihen malliin ettei mitään rajaa.