sunnuntai 7. joulukuuta 2014

365# Joulukuun alun tunnelmia

Ensimmäinen viikko joulukuutakin on jo lusittu. Lumet ovat pysyneet poissa ja muutamana päivänä aurinkokin on uskaltautunut pikaiseen käydä näytillä ilmoittamassa itsestään. Mitä ne ihmiset valittaa, että olisi muka huonot kelit?

Stallarit näköjään olivat riehuneet taas itsenäisyyspäivän kunniaksi. Kuvottavaa sakkia. Pyrin olemaan lukematta lehdistä kyseisestä aiheesta tänään, liian hyvä päivä pilattavaksi. Linnan juhlia en myöskään katsonut. En olisi katsonut, vaikka maksukanavapuolelta ei olisi tullutkaan Manchester City - Everton -jalkapallo-ottelua. Mä en ymmärrä, mitä järkeä katsoa toisten bilettämistä. Mulla on yksi kaveri, joka tykkää katsella nukkuvia ihmisiä. Monen tunnin kättelymaratoonin katselu on lähes yhtä älytöntä.

Ensimmäisen invaasion joululahjaostoksillekin sain tehtyä. Mä en jaksa sitä touhua kovin kauaa, maksimissaan sellaisen tunti - kaksi. Eka setti mulla on yleensä ideoiden hakemista, keksinkin yhden kohtalaisen ja sain hankittua pari. Ostin samalla myös kengät itselleni; mulla menee kaksi paria kenkiä vuodessa. Yhdet talvella ja yhdet kesällä. Kesäkengät ovat jo kamalassa kondiksessa, vaikka niitä olisi vielä tarvinnut myöhemmin. Saisikohan niitä jotenkin vielä elvytettyä? Mä en voi tajuta miten jotkut ovat kenkäfaneja. Mulle ne tietää väistämättömästi hiertymiä ja rakkoja, ennen kun saan ne ajettua sisään.

Ja sitten laihikseen: Kävin äsken vaa'alla ja huomasin laihtuneeni taas 1,9 kg kuluneen viikon aikana. Nyt tuli kyllä ansaitsemattomasti tuo saavutus. OK, kyllähän siellä oli urheilua tiistaina, torstaina ja perjantaina, mutta perjantaina aloin urheilupäivän jälkeen kaljoittelemaan, lauantaina jäi päälenkki tekemättä sateen vuoksi, keskiviikkonakin baarissa ja muutenkaan en pystynyt noudattamaan tiukkaa ruokavaliotani. Tämä tulos oli vääryys, mutta ehkä se kompensoi sitä toisen viikon pettymystä, jolloin tein kovasti töitä ja tulos oli nolla. Kokonaispudotus nyt siis 7,4kg neljässä viikossa. 2,6 kg matkaa maaliin. Tässähän ollaan rantakuosissa jouluun mennessä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti