torstai 12. joulukuuta 2013

299# Parturi, 2

Edellisestä parturivisiitistä ei ollut kuin kaksi kuukautta, ja nyt jo joutuu käymään uudelleen! Mitähän on mahtanut mennä viimeksi pieleen? Tiedän toki, että herrasmiehet käyvät vähintään joka toinen viikko parturissa, mutta mulle riittää kerta / vuodenaika.

Mä kun olen tässä Hesan keskustassa hommissa, niin yleensä käyn sitten töiden jälkeen näppärästi leikkoomassa kuontaloni. Olen suosinut sitä WTC-rakennusta, mun mielestä siinä alakerrassa ei muuta olekaan kuin partureita ja aasialaisia ravintoloita. Nyt se on kuitenkin remontissa ja siinä ei taida olla kuin yksi parturi. Tällä kertaa siinä on ulos asti jono, joten ei puhettakaan että siihen voisi mennä. Harmi, siellä on yksi sellainen homomies, joka osaa leikata tukkani haluamallani tavalla; hiljaisuuden vallitessa, nopeasti ja tehokkaasti, jättäen sopivan pituuden.

Pp aina neuvoo, että mun pitäisi varata sille aika etukäteen? Ja mitenkäs se muka onnistuisi? Menisin ensin parturiin, kysyisin mikäs tuon ukkelin nimi on, haluan hänet, ja sitten jatkossa varata aina siltä aika? Eikös se nyt olisi vähän liian härskiä?

Joten jouduin nyt kiertelemään eri paikoissa sokkona etsien parturia. Normioloissa partureita on 13 tusinassa, mutta ei tietenkään silloin kun sellaista etsii. Löysin sitten sellaisen siivouskomeron kokoisessa kopperossa olevan venäjäläisen parturin. Puntaroin aatteissain valintaani, mutta ajattelin riskin olevan pieni. Todennäköisesti leikkoomisen jälkeen tukkani ei voi olla ainakaan huonompi kuin ennen liikkeeseen menoani.

Parturin tuoli on jo melkoisen huono. Sitä ei saa sillä lailla alemmas kuin yleensä, ja parturi on pienikokoinen, joten hän pyytää minua istumaan niin lysyssä kuin mahdollista. Älytöntä. Muija sitten föönaa tukkaani 5 minuuttia, ja ilmoittaa sen olevan valmis.

Parturien peileistä on mun mielestä aina vaikea arvioida tukan pituutta. Huomaan kuitenkin kielimuurin kasvavan sen verran suureksi, että parempi mun on vaan paeta paikalta. Hukkaan meni sekin ponnistelu, rahoista puhumattakaan. Myöhemmin mutsi ja työkaverit ihmettelevät mitä tukalleni on tapahtunut.

Jooh tiedän. Pitäisi uskaltaa asiakkaana ilmoittaa kun on tyytymätön saamaansa palveluun. Mutta enhän mä nyt sellaista. Parempi vaan puristaa hiljaa nyrkkiä taskussa ja manailla asiaa mielessään, että onko tämä joku parturien salaliitto; jos ne leikkaisivat hyvin, mä kävisin parturissa vain neljä kertaa vuodessa. Nyt leikkaamalla tukan huonosti, joudun tekemään korjausleikkauksia joka toinen viikko.

Sikamaista.

4 kommenttia:

  1. Ootko kuullut M-roomin konseptista? Maksetaan vuosihinta, edukkaimmillaan jotakin 300, voi mennä vaikka joka päivä pesettämään tukkansa. Tosin jos joka toinen kuukausi käy parturissa, se ei silloin kannata, mutta pari kaveria käy joka toinen vikko ja ilmeisesti pitävät parturistaan kun pitää karvat tarkassa järjestyksessä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En ole kuullut mutta sehän on loistava idea :) Mut tosiaan, liian kallis minulle. Mä en diggaa parturissa käymisestä muutenkaan, joten pyrin käymään siellä niin vähän kuin mahdollista.

      Poista
  2. No pyydä, että pp varaa sulle sen parturiajan. ;)
    Niin meidän huushollissa homma hoituu. Käydään samalla karvarilla ja mä kun käyn useammin niin varaan sitten sopivin väliajoin Siipalle ajan.
    Sen ei tartte hävetä kun se ei muista parturin nimeä ja voi vaan lampsia paikalle sovittuna aikana. Suosittelen. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hmm... onhan se vähän uusavuttomuutta + parturin nimen selvittäminen jäis kumminni mun kontolle, ja jos vuoroa ei varata netin kautta vaan pelkästään soittamalla, niin epäilen mahtaako onnistua.

      Poista