torstai 24. marraskuuta 2011

99# Jouluvalot

Siis kyllähän juttu on niin, että se perkeleen purina liian räikeistä jouluvaloista on täysin naurettavaa.Siis miten joitakin voi haitata sellaiset hienot välkkyvät amerikkalaistyyppiset, epilepsiaa aiheuttavat valoshowt? Vai olisiko taas niin, että semmoinen pohjoiskorealainen mentaliteetti jyrää; kynttilä lumipallojen sisään kyhätyssä piilokasassa on "se juttu", ja muu on kaupallista skeidaa?

Ei helkkari. Jos mulla olisi viitseliäisyyttä niin hommaisin parvekkeelle semmoset valoloisteet, että se tekisi kuuhun saakka varjoja.

5 kommenttia:

  1. Meidän kaupungissa poliisit pistävät pystyyn epävirallisen kisan siitä kuka löytää kaupungin rumimmat jouluvalot. (Meillä töissä on yhden pollisin vaimo, joten sen vuoksi olen kuullut tuosta.) Voiton on jo monena vuonna vienyt meidän naapuruston yksi kerrostalo... Siinä asuu paljon maahanmuuttajia ja jokaisella parvekkeella on toinen toistaan värikkäämpiä ja vilkkuvampia valoja. Se on melkoinen näky.

    VastaaPoista
  2. Mun edesmennyt isä koristeli mein kotipihan jo 25v sitten täyteen jouluvaloja ; pensasaidan päällä oli valot, kuistin katonreunuksessa, pihapuissa ja lisää puita pihalle saatiin tuomalla niitä metsästä. Joka ikkunassa oli 2-3 valot...
    Ihan tosi, silloin muilla oli vain yhessä puussa valot, mä häpesin mein sirkuspihaa.
    Vaan ei mulla enää valoja vastaan ole mitään, se ehkä harmittaa kun niitä pitää pitää päällä huhtikuuhun saakka.

    VastaaPoista
  3. Annikaa on näköjään siunattu hyvällä naapuritalolla, ja Arjaa isällä :) Onnittelut!

    VastaaPoista
  4. Entisellä naapurillani oli pihassaan aina sellainen valaistu jouluporo ja se on kyllä ruma!!Jenkkityylin kilpavarustelu valoissa ei oo mun juttuni eikä mun mieleeni,myönnettäköön se.

    VastaaPoista