lauantai 6. elokuuta 2011

45# Suuri Kreeta-repo, osa 5

Herättiin yhdeksältä, syötiin aamiainen. Hotellin hintaan aamiainen ei kuulu, mutta huoneessa on semmoinen pieni keittosydeemi, ja Pp jaksoi joka aamu paistaa meille hieman leipää. Juustoakin oli ostettu, mutta maistui niin paskalle, ettei se kelvannut edes kissoille.

Heh, olin kuullut kaveriltani, että englannin 20 pencen kolikko muka putoaa kaljapulloon oikein kuumalla kelillä. Se on semmoinen kahdeksan (?) kulmainen kolikko, ja ei siis mahdu pulloon suoraan pudottamalla, mutta kuulemma kaljapulloon tulee kuumalla niin kova imu, että se putoaa sinne. Mä en ole uskonut siihen hetkeäkään, mutta olin muutamana aamuna asiaa testannut. Siivojan ruoja on tosin mennyt joka päivä pilaamaan testini, hän on ottanut tyhjät kaljapullot pois parvekkeenlattialta ja pinonnut kolikot pöydälle. Mitä lienee hän ajatellut?

Kymmenen maissa lähdettiin liikenteeseen. Suunnaksi otimme saaren lounaiskulmalla olevan Elafonissos-uimarannan. Sinne oli muutaman tunnin ajomatka. Välimatkat eivät siis ole pitkiä, mutta kapeilla vuoristoteillä pystyi pahimmoillaan ajamaan vain reilua kahtakymppiä paikoitellen, joten kyllä siihen aikaa meni.

Maisemat olivat jälleen kerran huimaavat. Harmi, ettei mun paskalla kameralla saa sitä jylhyyttä ja syvyyttä esiin. Käytiin myös tankkaamassa, ja aluksi se meitä vähän jännittikin kun ei tiedetty metodeja. Kurvattiin tankille, ja äijä tuli tankkaamaan sen puolestamme, kun kerrottiin millä euromäärällä halusimme tankata.

Vähän ennen rantaa alkoi takapenkeiltä kuuluumaan räpistelyä, ja hetken ajan luultiin että auton sisälle oli tullut kaskas. Mitään ei kuitenkaan näkynyt. Ajettiin auto parkkiin, otettiin kamat ja mentiin rannalle.

Paikka oli oikein ihana. Siellä oli semmoinen iso laguuni, ja kahlaamalla pääsi muutaman sadan metrin päässä olevalle saarelle. Meillä oli jälleen vesilämpömittari mukana, se ilmoitti meriveden lämpötilaksi huimat 31 astetta. Toisaalta, kun kävelimme saaren läpi avomeren puoleiselle rannalle, merivesi oli vain 22 asteista, viisi astetta kylmempää kuin kotikylässämme. Hrr.

Puolitoista tuntia oltiin biitsillä, ja yritettiin kävellä saarta ympäri, mutta emme sitten tässä onnistuneet. Lisäksi saaren reunakolkalla taisi olla joku nudistipuoli. Ainakin siellä oli joku ukkeli aurinkorasvaamassa sukukalleuksiaan, muna kuin hevosella. Viimeistään tässä vaiheessa käännyimme takaisin.

Käveltiin takaisin päärannalle, käytiin vessassa johon sai jonottaakin todella kauan. Vessat olivat mallia unisex, joten tietäähän sen kun mitä tapahtuu kun akat päästetään vessaan. Siellä pitää kammata naamaa ja jutella juoruja yms.

Lilluttiin vielä vähän aikaa laguuin rantavedessä, sitten suihkun kautta vaihtamaan uikkarit pois. Mentiin syömään rantabaariin, tilattiin parit souvlakit ja ranskalaiset. Ranet jäivät tulematta, piti mennä niistäkin valittamaan kun myyjä oli ne unohtanut laittaa.

Lähdimme kotimatkalle, poikkesimme vielä eräässä luostarissa ihmettelemässä. Pari euroa maksoi sinnekin sisään.

Takaisin ajoimme eri reittiä kuin tullessa, maisemat olivat edelleen jylhät, tällä kertaa tie sivusi merenrantaa ylhäällä vuorilla. Kotikylään päästyämme kävimme vielä tankkaamassa ja sen jälkeen ajettiin auto parkkiin ja palautettiin autonavaimet supermarkettiin (sic!).

Käytiin ostamassa postikortit ja sen jälkeen mentiin vähän hienompaan ravinteliin syömään. Seuraavana päivänä oli herääminen taas viiden kieppeillä retkestä johtuen, joten käytiin kaupassa ostamassa eväitä ja hotellille nukkumaan.

Huomioitavia asioita: Olen törmännyt semmoiseen 30 days of music-juttuun. Vaikka muo ei haastettukaan millään lailla, niin ehkä sitä voisi osallistua. Eli biisejä joka päivälle (lue: postaukselle) eri aiheen mukaan.

Nyt vuorossa nro 28.

day 01 – your favorite song: Nirvana - Smells like teen spirit
day 02 – your least favorite song: Los Del Rio - Macarena
day 03 – a song that makes you happy: Oasis - Dont look back in anger
day 04 – a song that makes you sad: Everything but the girl - Missing
day 05 – a song that reminds you of someone: Volbeat - I only wanna be with you.
day 06 – a song that reminds you of somewhere: Klamydia - Mä lähden himaan
day 07 – a song that reminds you of a certain event: Gerry & The Pacemakers: You'll never walk alone
day 08 – a song that you know all the words to: Zen Café - Taxi
day 09 – a song that you can dance to: Seether - Careless Whisper
day 10 – a song that makes you fall asleep: Smashing Pumpkins - Galapogos
day 11 – a song from your favorite band: Kate Nash - Nicest thing
day 12 – a song from a band you hate: Chisu - Mun koti ei oo täällä
day 13 – a song that is a guilty pleasure: Britney Spears - Everytime
day 14 – a song that no one would expect you to love: Antonio Vivaldi - Neljä vuodenaikaa - Talvi
day 15 – a song that describes you: Sleepy Sleepers - On niin hikikin

day 16 – a song that you used to love but now hate: James Blunt - You're beautiful
day 17 – a song that you hear often on the radio: Lady Antebellum - Need you now
day 18 – a song that you wish you heard on the radio: Pirkka-Pekka Petelius - Tra-la-la
day 19 – a song from your favorite album: Metallica - Master of Puppets
day 20 – a song that you listen to when you’re angry: Children of Bodom - In your face
day 21 – a song that you listen to when you’re happy: Pretenders - Back on the chain gang
day 22 – a song that you listen to when you’re sad: Black Sabbath - Solitude
day 23 – a song that you want to play at your wedding: Righteous Brothers - Unchained Melody
day 24 – a song that you want to play at your funeral: Armas Järnefelt - Berceuse
day 25 – a song that makes you laugh: Jean Pierre Kuzela - Naurava Kulkuri
day 26 – you can play on an instrument: Ostakaa makkaraa
day 27 – a song that you wish you could play: Led Zeppelin - Stairway to heaven
day 28 – a song that makes you feel guilty: Jope Ruonansuu - Kaljalaulu: Ei oikein tule muuta mieleen kuin tämä.
day 29 – a song from your childhood
day 30 – your favorite song at this time last year

1. Missä kuva siitä nudistimiehestä ? :)
    Ja selkiskö se koskaan,että mikä siellä takapenkillä räpisteli?

2. Ei sitä kehannu kuvata :P

Takakontti kahlattiin läpite, muttei löytynyt enää mitään, eikä takasintulomatkalla enää räpistystäkään kuulunut.